קורסים וסדנאות

סדנה/ מפגשי העשרה מקצועיים

עלות: עד 20 ש"ח לסדנא

זמן: 3 שעות אקדמיות לסדנא

עולה חדש או תושב חוזר זכאים להשתתף בכל אחת מהסדנאות המופיעות להלן:

  •  בנייה והצגת מצגת למשקיעים

מטרת הסדנא: היזם ירכוש כלים לבניית והצגת מצגת בפני משקיעים. עשה ועל תעשה , עמידה נכונה , מה התכנים שחייבים להיות במצגת , כיצד להתכונן להצגת המצגת , עמידה לפני קהל, יצירת קשר עין, שימוש בקול נכון , אימון פרקטי על הצגת מצגת, שילוב תמונות וסרטונים , אימון בהעברת מסר ברור.

  • הדרכה מעשית לכתיבת בקשות לקבלת מענקים מהרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי)

מטרת הסדנא: היזם יקבל כלים מעשיים לכתיבת בקשה לקבלת מענקים מהרשות לחדשנות. כיצד לכתוב נכון בקשות של הרשות לחדשנות, דגשים בנושא תמצית המנהלים, חדשנות טכנולוגית ופונקציונאלית, כתיבה נכונה של משימות פיתוח, אבני דרך ותקציב הבקשה שיאפשר קבלת מענק מקסימאלי.

  • מימון סטאטרטפ – הרשות לחדשנות

בחינת התאמת של יוזמה טכנולוגית למסלולי ההטבה השונים של הרשות לחדשנות, כולל מסלול תנופה, חברות מתחילות, חממות טכנולוגיות, מעבדות חדשנות, ייצור מתקדם ועוד. קבלת כלים פרקטים שישפרו את סיכויי הזכיה במענק מהרשות לחדשנות.

  • גיוס הון לסארטאפיסטים- הלכה למעשה

מטרת הסדנא: היזם יקבל כלים בסיסיים לגיוס הון למיזמי ס.א. מצגת למשקיעים, מודל עסקי נכון לעידן הרשתות החברתיות, המודל העסקי המאפיין את המהפכה בתחום המובייל, הערכת שווי תאוריה ומעשה, מו"מ, טיפים לדרך.

  • אסטרטגיות מימון למיזמי ההיי טק

אסטרגיית המימון למיזם, סוגי משקיעים כפונקציה של מחזור החיים של המיזם, קרנות הון סיכון וקרנות microfinance . הסכמי השקעה, כלים נחוצים ליזם לבחינה של הסכם ההשקעה ככלי משלים לייעוץ משפטי – מונחים עיקריים.

  • המנכ"ל והדרקטוריון ומה שביניהם

לימוד והבנת תפקיד המנכ"ל והדירקטריון, כיצד מנהלים ישיבת דירקטוריון וכיצד מקיימים את הקשר ביניהם.

 

  • מה בין יזמות לסטארט אפ? – בדיקת התכנות/ כדאיות

איתור מקורות מידע, זיהוי וניתוח המצב הקיים ופתרונות עכשוויים, ביצוע מחקר שוק מהיר ויעיל, זיהוי פוטנציאל וגודל השוק.

  • מה בין יזמות לסטארט אפ? – המצב הקיים, התחרות

מהי תחרות ומיהו מתחרה?,חקר מתחרים,בניית טבלת השוואה בין מתחרים.

  • המודל העסקי – הגדרת מודל עסקי

מהו מודל עסקי, סוגי מודלים עסקיים נפוצים, השוואה בין מודלים.

  • המודל העסקי – איך לבחור את המודל הנכון

לימוד סוגי המודלים העסקיים – יצירת יתרון תחרותי באמצעות מודל עסקי יצירתי.

  • שיווק – מימוש המודל העסקי

בניית אסטרטגיה כללית, תכנון תוכנית שווק ומרכיביה, אסטרטגית חדירה.

  • שיווק – אסטרטגיות חדירה לשוק בעזרת שיווק דיגיטלי

סוגי קמפיינים דיגיטליים, יתרונות, חסרונות ואיך לבחור את התמהיל הנכון.

  • הבטים משפטיים – מנהלה וזכויות

הקמת חברה, חוק החברות.

  • הבטים משפטיים – הסכמים

הכרת הסכמי סודיות, הכרת הסכם מייסדים,הכרת הסכמי השקעה, זכויות קניין רוחני.

  • הבטים משפטיים – הדירקטוריון והמנכ"ל ומה שביניהם

תפקיד הדירקטוריון ואחריותו, תפקיד המנכ"ל ואחריותו, כיצד מנהלים דירקטוריון, פרוטוקול ישיבה.

  • הבטים פיננסיים – תחזיות ודוחות

הכנת תקציב, הכנת תחזית מכירות והכנסות, הכנת דוח רווח והפסד, הכנת תמצית פיננסית למשקיעים.

  • הבטים פיננסיים – שווי חברה

מהם הגורמים המשפיעים על ערך החברה, שלבי המיזם, העלאת שווי משלב לשלב, שווי של סוגי מיזמים.

  • גיוס והשקעה – מקורות מימון

מקורות מימון שונים בארץ ובעולם, כיצד פונים ומה יש להכין, תקציר המנהלים.

  • גיוס והשקעה – מערכת השיקולים של המשקיעים

סוגי משקיעים, מה משקיעים רוצים? מה היזמים רוצים? מי המשקיע המתאים לי? איך מתחברים?

  • גיוס והשקעה – תקשורת עם משקיעים

הכנה וניהול נכון של הקשר עם המשקיעים, הכנת פגישה ראשונה, הכנת פגישה שניה.

  • גיוס והשקעה – מצגות למשקיעים

יסודות להכנת מצגת למשקיעים, מצגת דוגמא, מה כדאי שיהיה במצגת וממה כדאי להמנע.

  • גיוס והשקעה – מצגות למשקיעים

היזם מציג את המצגת שהכין לקהל ומקבל פידבק מהקהל ומהמדריך.

  • גיוס והשקעה – תרגולת

לימוד ותרגול "צביטת המעלית", הצגת הסטרטאפ בפני הקהל ב- 60 שניות – קבלת פידבק מהקהל ומהמדריכים.

  • גיוס והשקעה – תרגולת

לימוד ותרגול, הצגת הסטרטאפ בפני הקהל ב- 5 דקות – קבלת פידבק מהקהל ומהמדריכים.

  • אתר חברה – בניית אתר בשיטת עשה זאת בעצמך

תכנון, רישום דומיין, אירוח האתר, סוגי אתרים, פלטפורמות לפיתוח אתרים, כלי פיתוח ואפשרויות לפיתוח עצמי.